SRK Rechtsbijstand wederom succesvol getoetst

SRK Rechtsbijstand heeft zich wederom succesvol laten toetsen op een aantal normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. SRK Rechtsbijstand laat zich jaarlijks toetsen op een aantal eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Daarmee toont SRK Rechtsbijstand aan dat het klantgericht werkt. Dat is goed voor de klant én voor de zeven verzekeraars die hun rechtsbijstand uitbesteden aan SRK.

Klantgerichtheid bij SRK

SRK Rechtsbijstand voert de rechtsbijstand uit voor zeven verzekeraars, waarvan er een aantal keurmerkhouder zijn. Ron van Kesteren, directeur van de stichting: ‘Omdat SRK werkt voor een aantal keurmerkhouders, is het belangrijk dat SRK werkt volgens de normen van het Keurmerk. Omdat SRK voldoet aan alle getoetste normen, bewijst SRK dat het klantgericht werkt. Dat is zowel goed voor de klant, als voor de partijen waarmee SRK samenwerkt.’

Peter Leermakers, algemeen directeur van SRK Rechtsbijstand reageert enthousiast: ‘Wij zijn heel blij met de uitslag van de recente toetsing door het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dit bevestigt dat we met de ingezette koers sinds 2013 progressie maken, wat jaarlijks zijn vruchten afwerpt. Tevens sluit dit mooi aan op onze klanttevredenheidscore van 8,4 over 2016. Wij doen geregeld onderzoek onder onze klanten om de mate van tevredenheid over onze dienstverlening te meten. Dat houdt ons continu scherp!’

Geen Keurmerk, wel erkenning

SRK Rechtsbijstand is geen verzekeraar. Daarom hoefden we niet alle keurmerknormen te toetsen. SRK is wel beoordeeld op de aanpak bij claims en klachten en de kwaliteit van het klantcontact. Daarnaast hebben we het kwaliteitsbeleid onder de loep genomen. Omdat SRK geen verzekeraar is en het Keurmerk niet als zodanig kan verkrijgen, staat SRK niet tussen de keurmerkhouders op de website van het Keurmerk.