Deze nieuwsbrief is een uitgave van de Stichting toetsing verzekeraars
Nummer 8 | augustus 2012

 

In deze nieuwsbrief:

  • Seminar Klantgericht Verzekeren op 10 oktober
  • Consumenten online bereiken
  • Halfjaarlijkse check op online gebruik Keurmerk

Seminar Klantgericht Verzekeren op 10 oktober

Op 10 oktober 2012 organiseert de Stichting toetsing verzekeraars ’s middags een seminar voor (toekomstige) verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren en stakeholders. Het thema is Klant aan het woord. U krijgt informatie over de nieuwe keurmerknormen voor 2013 en u verneemt de resultaten uit consumentenonderzoek over het Keurmerk. De locatie is net als vorig jaar de Lindenhof in Delft.

Klant aan het woord

Zowel voor als tijdens het seminar is de klant aan het woord. Vóór het seminar laat de stichting een consumentenonderzoek doen naar de normen, bekendheid en het belang van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Tijdens het seminar verneemt u de resultaten en krijgt de klant opnieuw een podium.

Meer informatie volgt

Keurmerkverzekeraars en stakeholders ontvangen eind augustus een uitnodiging. Vanaf dat moment vindt u op www.toetsingverzekeraars.nl bovendien het volledige programma. U kunt zich dan ook inschrijven via de site. De inschrijving is open tot begin oktober.

 

Consumenten online bereiken

Steeds meer mensen gebruiken internet om informatie te zoeken en te praten over verzekeringen. Om de consument beter te bereiken en het Keurmerk bekender te maken, profileren we ons meer op internet.

Bloggen en twitteren
Sinds kort kunt u @ronvankesteren volgen op Twitter. Bovendien blogt Van Kesteren maandelijks over de ontwikkelingen bij het Keurmerk Klantgericht Verzekeren en geeft hij zijn mening over klantgerichtheid en goede dienstverlening. U leest het blog op www.keurmerkverzekeraars.nl.

 

Halfjaarlijkse check op online gebruik Keurmerk

Ieder halfjaar controleren wij waar en hoe het Keurmerk Klantgericht Verzekeren te vinden is op internet. Ook deze zomer hebben wij dit gecheckt en verkeerd gebruik hebben wij aangepakt. Opvallend: het Keurmerk is veel te vinden buiten de verzekeringsbranche.  

Zelfpromotie
Veel reisorganisaties zetten het Keurmerk op hun website als zij samenwerken met een reisverzekeraar met het Keurmerk. Ook communicatie- en adviesbureaus gebruiken het Keurmerk om hun (schrijf)diensten richting verzekeraars te promoten. Dat vinden wij prima, zolang voor de bezoeker maar duidelijk is dat de verzekeraar het Keurmerk heeft, en niet de reisorganisatie of het communicatiebureau.