Deze nieuwsbrief is een uitgave van de Stichting toetsing verzekeraars
Nummer 14 | oktober 2013

Interactief Seminar Klantgericht Verzekeren

Was u er ook bij? Op woensdag 30 oktober organiseerden wij het seminar Klantgericht Verzekeren in De Glazen Ruimte in Maarssen. Wij kijken terug op een geslaagde middag en u hopelijk ook.

Nieuwe normen en handboek 2014

Het seminar staat jaarlijks in het teken van het bekendmaken van aanpassingen in de keurmerknormen. Dit jaar hebben wij hierover bovendien een speciale workshop aangeboden. De vragen die tijdens de workshop aan de orde zijn gekomen, hebben wij verzameld. Binnenkort komen we bij u terug met het antwoord daarop. Het handboek met de normen voor 2014 vindt u op onze website onder het kopje Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Nieuwe normen in de nieuwsbrief

In de komende nieuwsbrieven zullen wij aandacht besteden aan de aanpassingen in de normen. Ook komen wij terug op de door u gestelde vragen. Ontvangt u de nieuwsbrief normaalgesproken niet en wilt u wél meer informatie over de nieuwe normen? Stuur dan een e-mail naar info@toetsingverzekeraars.nl. Wij zullen u dan op onze reguliere mailinglist voor de nieuwsbrief zetten.

Publicatie 1000 dagen Keurmerk

In het tweede deel van het seminar overhandigde Ieke van den Burg, bestuursvoorzitter van de Stichting toetsing verzekeraars de publicatie Mijlpaal: 1000 dagen Keurmerk Klantgericht Verzekeren aan Bart Combée, directeur van de Consumentenbond. De publicatie bevat interviews met stakeholders en verzekeraars. Thema’s zijn de vertrouwenscrisis, wat geïnterviewden van het Keurmerk vinden en hun beeld op de toekomst van de sector. U vindt de digitale versie van de publicatie op onze website onder het kopje Jaarverslagen en cijfers.

Paneldiscussie

Na de overhandiging van de publicatie, verdedigden Bart Combée (directeur Consumentenbond), Richard Weurding (directeur Verbond van Verzekeraars) en Ruud de Hollander (hoofd Toezichtgroepen Financiële Ondernemingen AFM) elk een eigen stelling die te maken had met consumentenvertrouwen in verzekeraars en het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Het publiek kon meediscussiëren. Dé van de Riet, communicatiemanager van het platform Vlees.nl vertelde hoe zijn branche omgaat met incidenten en consumentenvertrouwen. Dagvoorzitter Rens de Jong (BNR Nieuwsradio) hield de panelleden en het publiek scherp.

Foto’s en workshops

Hebt u interesse in de presentatiesheets van de workshops die u kon volgen? Kijk dan op de downloadpagina van onze website onder het kopje Seminar Klantgericht Verzekeren 2013. Foto’s van de middag bekijkt u op onze seminarpagina.

In deze nieuwsbrief leest u meer over de Stichting toetsing verzekeraars en het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. U vindt informatie over de keurmerknormen en wijzigingen daarin. Wilt u meer weten, reageren of een collega aanmelden? Stuur dan een e-mail naar: info@keurmerkverzekeraars.nl.