In deze nieuwsbrief:

  • Handboek 2016 beschikbaar
  • Stand van zaken thema-onderzoeken
  • Reminder seminar Klantgericht Verzekeren

Handboek 2016 beschikbaar

Het handboek Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor 2016 staat voor u klaar op onze website. Ten opzichte van 2015 hebben wij een aantal inhoudelijke wijzigingen doorgevoerd.

Wijzigingen vanuit ervaringen thema-onderzoeken

Enkele wijzigingen zijn gebaseerd op onze ervaringen met de eerste drie thema-onderzoeken in 2015 naar de reisverzekering, de websites van keurmerkhouders en letselschade en rechtsbijstand. We hebben bijvoorbeeld gedefinieerd wat we verstaan onder ‘goed vindbaar’.

Toegevoegde onderwerpen

We hebben ook bij enkele normen eisen voor sociale media toegevoegd, bijvoorbeeld bij reactietermijnen en klanttevredenheid. Daarnaast hebben we beschreven hoe een keurmerkhouder een goed systeem van  klanttevredenheidsmanagement een rol kan laten spelen bij onze beoordelingen.

Overzicht met alle wijzigingen

Een overzicht met alle wijzigingen vindt u op de pagina met downloads op de website. Daar vindt u ook het complete handboek 2016 en het gewijzigde logoreglement.  

Informatie voor keurmerkcoördinatoren

Keurmerkcoördinatoren kunnen een document bij ons opvragen waarin we de wijzigingen in de normen voor 2016 ten opzichte van de normen in 2015 integraal hebben aangegeven. U vraagt het document op via info@keurmerkverzekeraars.nl.

Vragen?

Hebt u vragen over het handboek, de wijzigingen, of de toevoegingen? Stel ze dan aan ons op info@keurmerkverzekeraars.nl. Wij verzamelen alle vragen zodat we deze tijdens het seminar kunnen behandelen. Meer informatie over het seminar vindt u in het laatste artikel van deze nieuwsbrief.


Stand van zaken thema-onderzoeken

Gisteren hebben we het rapport over het thema-onderzoek naar de websites gepubliceerd. We hebben daarover een toelichting gegeven in het Radio 1-journaal en het bericht is verschenen in de vakpers. Hieronder vindt u meer informatie over de stand van zaken van volgende thema-onderzoeken.

Letselschade en Kwaliteitscode rechtsbijstand

Het derde thema-onderzoek naar letselschadebehandeling en de Kwaliteitscode rechtsbijstand ronden wij momenteel af. Vanaf volgende week zullen we de individuele conceptrapporten naar de keurmerkhouders versturen. In december brengen we het overkoepelende rapport uit.

Klachten

Voor het vierde thema-onderzoek naar klachten hebben wij inmiddels de bedrijfsbezoeken gepland. Ook hebben wij van alle keurmerkhouders de gevraagde informatie over klachtbehandeling ontvangen.


Reminder seminar Klantgericht Verzekeren

Vergeet u zich niet aan te melden voor het seminar KKV: op naar 2020! op 11 november in Maarssen? U kunt zich tot en met 1 november nog inschrijven op onze website. Daar bekijkt u bovendien het programma en meer informatie over de sprekers.

Hebt u een collega die ook wil komen? Hij of zij is van harte welkom. Stuur uw collega naar onze website om zich aan te melden.

Over het seminar KKV: op naar 2020!

Het Keurmerk bestaat inmiddels vijf jaar en we hebben 44 keurmerkhouders. We kijken terug en vooruit – wat  heeft vijf jaar Keurmerk opgeleverd? Wat moet er nog gebeuren aan klantgerichtheid bij verzekeraars? En wat gaat het Keurmerk doen met de normen en thema’s in 2016? Dagvoorzitter Rens de Jong, onze auditors, diverse externe sprekers en uzelf zullen actief bijdragen aan de middag.

Vragen stellen over de nieuwe normen

Tijdens het seminar informeren wij u over de normwijzigingen voor 2016. Hebt u een vraag over de huidige of gewijzigde normen? Stuur de vraag dan alvast per e-mail naar ons op, of meld uw vraag in het aanmeldformulier. Het gewijzigde handboek vindt u vanaf vandaag op de downloadpagina van onze website.