In deze nieuwsbrief

  • Oproep voor nieuwe leden keurmerkpanel
  • Jaarverslag Stv beschikbaar
  • Verbond publiceert resultaten Self Assessment

Oproep voor nieuwe leden keurmerkpanel

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren heeft een consumentenpanel. Dit panel helpt ons om de begrijpelijkheid en vindbaarheid van verzekeringsinformatie te toetsen. Graag willen wij het bestand met panelleden uitbreiden en wij vragen daarvoor uw hulp!

Panel opschonen en aanvullen

Begin 2015 hebben we het panel ingezet om informatie over de reisverzekering te toetsen bij alle keurmerkhouders die reisverzekeringen aanbieden. Ook toetst het panel de verzekeringsinformatie van nieuwe keurmerkhouders standaard op helder taalgebruik. Om te voorkomen dat panelleden door te vaak meedoen hun frisse blik verliezen, schonen wij periodiek ons panel op. Dat betekent dat wij nieuwe panelleden nodig hebben om de panelgrootte weer op niveau te krijgen. Zeker omdat we dit najaar opnieuw uitgebreid panelonderzoek zullen doen in het thema-onderzoek naar de overlijdensrisicoverzekering.

Oproep plaatsen?

Wilt u ons helpen om de panelgrootte weer op niveau te brengen en een oproep plaatsen in uw consumentenmedia? Bijvoorbeeld in een nieuwsbrief of op uw Facebookpagina? U kunt verwijzen naar onze panelwebsite: www.keurmerkpanel.nl. Hebt u behoefte aan een kant-en-klare tekst voor de oproep? Stuur dan een e-mail naar info@keurmerkverzekeraars.nl, dan sturen wij u deze toe. Alvast veel dank!


Jaarverslag Stv beschikbaar

Het jaarverslag over 2015 van Stichting toetsing verzekeraars staat op de website.

Resultaten thema-onderzoeken en cijfers

In het jaarverslag vindt u onder andere informatie over de thema-onderzoeken die wij hebben uitgevoerd in 2015 en over de samenwerking met de AFM. U bekijkt het jaarverslag hier.


Verbond publiceert resultaten Self Assessment

Zoals u wellicht weet, toetsen wij de leden van het Verbond van Verzekeraars op de naleving van de eigen gedragscodes. Onlangs maakte het Verbond de resultaten van dit onderzoek bekend.

Resultaat

In september 2015 hebben wij het onderzoeksrapport opgeleverd bij het Verbond van Verzekeraars. Onlangs maakte het Verbond bekend dat het twee verzekeraars een sanctie oplegt, omdat zij niet voldeden aan alle gedragscodes. U bekijkt de berichtgeving van het Verbond op hun website. Het rapport vindt u op onze website.


Hebt u het weblog van Ron van Kesteren over de klantbenadering van een dierenuitvaartcentrum al gelezen? Lees het blog hier!