In deze nieuwsbrief

  • 21 juni: themabijeenkomst over klachten
  • De uitvraag voor het thema klantcontact komt eraan

21 juni: themabijeenkomst over klachten

Bent u benieuwd naar de resultaten uit ons thema-onderzoek naar klachten? Wilt u leren van het klachtenbeleid van uw collega-verzekeraars? Houd 21 juni ’s middags dan alvast vrij in uw agenda! Wij verwelkomen u en uw klachtencoördinator graag op onze eerste themabijeenkomst over klachten.

Voor keurmerk- en klachtencoördinatoren

Wij organiseren de bijeenkomst speciaal voor keurmerkhouders. Keurmerkcoördinatoren en klachtencoördinatoren zijn van harte welkom.

Programma

Momenteel werken wij nog aan het programma, maar u krijgt in ieder geval inzicht in de resultaten van ons thema-onderzoek. Daarnaast zullen collega-verzekeraars good practices met u delen.

Meer informatie en aanmelden

In de komende nieuwsbrieven informeren wij u verder over deze bijeenkomst, onder andere over waar en wanneer u zich kunt aanmelden. Stuurt u dit bericht ook door naar uw klachtencoördinator?


De uitvraag voor het thema klantcontact komt eraan

Momenteel ronden wij de individuele rapporten af voor het thema-onderzoek naar klachten. Dat betekent dat wij aan de slag zullen gaan met het volgende thema-onderzoek naar klantcontact. U kunt de informatie-uitvraag voor het komende thema binnenkort tegemoetzien!

Thema klantcontact

In dit vijfde thema-onderzoek, bestuderen we de klantcontactmomenten van onze keurmerkhouders. Onder meer zouden wij graag zien dat keurmerkhouders schriftelijk en mondeling goed bereikbaar zijn en duidelijk zijn over het proces van de claimbehandeling. Het onderzoek gaat over de volgende onderdelen van het Keurmerk:

  • norm 6. Reactietermijnen 
  • norm 8. Claimbehandeling
  • norm 11. Telefonisch contact
  • prestatiegebied C. De dienstverlening is van optimale kwaliteit

Belangrijke data

Wij ontvangen graag uiterlijk vrijdag 29 april 2016 de informatie die wij in de uitvraag beschrijven. Begin april starten wij met het inplannen van de bedrijfsbezoeken. De gesprekken zullen plaatsvinden vanaf medio mei 2016. In het najaar van 2016 brengen we een overkoepelende rapportage uit waarin de resultaten van alle keurmerkhouders zijn verwerkt.

Nieuwe manier van terugkoppelen

Vanaf dit thema-onderzoek koppelen wij u de individuele resultaten van het thema-onderzoek op een andere manier terug, namelijk in presentatievorm. Wij geven een week na het bedrijfsbezoek een presentatie over de resultaten aan de directeur Operations en de verantwoordelijke coördinator van het Keurmerk. Het overkoepelende rapport presenteren wij wel op de gebruikelijke manier.

Vragen?

Hebt u een vraag over dit thema-onderzoek, of over de informatie-uitvraag? Stel deze dan aan uw gebruikelijke contactpersoon.


Lees het blog van Ron van Kesteren over ons consumentenpanel!