Volledig programma themabijeenkomst Klachten bekend

Op 21 juni a.s. organiseren wij speciaal voor keurmerkhouders een themabijeenkomst over klachten bij het Verbond van Verzekeraars in Den Haag. U kon zich al inschrijven, maar nu is ook het volledige programma bekend. Had u zich nog niet ingeschreven? Doe dat dan alsnog! Is de bijeenkomst interessant voor uw collega? Stuur hem deze nieuwsbrief dan door.

Programma

De themabijeenkomst is bedoeld om u de resultaten uit het thema-onderzoek naar klachten te laten weten en om best practices te delen. Daarom laten wij een aantal keurmerkhouders aan het woord over hun aanpak op een specifiek onderdeel van het klachtenbeleid. Het programma is als volgt: 

13.00 uur | Inloop met koffie en thee

13.30 uur | Opening door directeur Stv Ron van Kesteren

13.40 uur | Resultaten thema-onderzoek Klachten, Rosemarie Wijnands (Stv)

Welke uitkomsten komen er uit het thema-onderzoek naar klachten? Wat heeft het onderzoek opgeleverd? Wat gaat er vaak goed en wat meestal niet? Welke tips heeft de stichting voor u om uw klachtenbeleid te verbeteren?

14.15 uur | Kennis delen over klachten, Liesbeth Pecht (a.s.r.)

Liesbeth Pecht is manager Klachtenmanagement bij a.s.r. Zij gaat in op het belang van kennisdeling over klachten: wat levert het delen van informatie over klachten a.s.r. en de andere labels op? Welke informatie delen de mensen met elkaar en hoe organiseert a.s.r. deze informatiedeling?

14.45 uur | Leren van klachten, Harmke Kramer-Mooijekind (Zilveren Kruis)

Harmke Kramer-Mooijekind is klantsignaalmanager bij Zilveren Kruis. Zij vertelt hoe Zilveren Kruis leert van klachten. Is er een terugkerend thema waarover men klaagt? Hoe zorg je ervoor dat de gehele organisatie leert van klachten?

15.15 uur | Pauze

15.40 uur | Open systeem voor klachten, Cees Jan Volcklandt (DAS)

Cees Jan Volcklandt is Manager Servicemanagement bij DAS. Hij zal met name ingaan op het belang van de bedrijfscultuur voor een goede klachtafhandeling.

16.10 uur | Aan de slag!

Waar gaan we als keurmerkhouders mee aan de slag als het gaat om klachten? We zullen met elkaar een actielijst samenstellen.

16.50 uur | Afsluiting en borrel

Voor wie?

De bijeenkomst is uitsluitend bedoeld voor keurmerkcoördinatoren en andere medewerkers van verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren die werken met klachten. Coördineert u de keurmerkactiviteiten van meerdere labels? Wijs de keurmerkbetrokkenen bij de verschillende labels dan op deze bijeenkomst.

Waar en wanneer?

Wij organiseren de themabijeenkomst op 21 juni a.s. Wij zijn te gast bij het Verbond van Verzekeraars in Den Haag waar de bijeenkomst zal plaatsvinden.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden op de website van het Verbond van Verzekeraars.

Vragen?

Hebt u vragen over de bijeenkomst? Stuur uw vraag dan naar info@toetsingverzekeraars.nl, of stel uw vraag aan uw vaste contactpersoon bij de stichting.