Vraag en antwoord

Ik heb een verzekering bij een keurmerkhouder, maar die keert mijn schade niet uit. Wat moet ik doen?

Als u een conflict hebt met een keurmerkhouder over het uitbetalen van een schade, dan kunt u het best eerst een klacht indienen bij het bedrijf zelf.

Klachteninstituten

Helpt een klacht indienen niet? Dan kunt u contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), www.kifid.nl. Als uw klacht gaat over een zorgverzekering, is de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ), www.skgz.nl de aangewezen instantie.

Duidelijk over schadeafhandeling

Keurmerkhouders moeten duidelijk zijn over het proces van schadeafhandeling. Keurmerkhouders moeten bovendien aangeven hoe u de schade kunt melden. Bij een (gedeeltelijke) afwijzing van de schadeclaim moet de organisatie duidelijk zijn over de reden van afwijzing.

Keurmerknorm geschonden?

Bent u verzekerd bij een keurmerkhouder en vindt u dat deze de keurmerknormen of kernwaarden niet waarmaakt? Neem dan contact met ons op. Wij bekijken dan of de organisatie een keurmerknorm heeft geschonden of een kernwaarde niet waarmaakt.