Wat is het Keurmerk Klantgericht Verzekeren?

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is een keurmerk voor de kwaliteit van dienstverlening en klantgerichtheid van een verzekeraar. Bij een verzekeraar met dit kwaliteitskeurmerk kunt u rekenen op begrijpelijke informatie, verzekeringen die bij u passen en optimale dienstverlening. Met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren maken verzekeringsmaatschappijen zichtbaar dat zij klantgericht werken en daarop worden getoetst.

Garantie voor klantgerichtheid en goede dienstverlening

De Stichting toetsing verzekeraars geeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uit. De stichting controleert of een keurmerkhouder duidelijke en eerlijke informatie geeft over zijn verzekeringen en rekening houdt met de doelgroep als hij een verzekering ontwikkelt. Het Keurmerk garandeert dat u te maken hebt met een klantgericht bedrijf:

  • Uitsluitend organisaties die voldoen aan onze kwaliteitsnormen kunnen het Keurmerk verkrijgen. 
  • Jaarlijks scherpen we de eisen aan, of breiden we deze uit.
  • Periodiek controleren wij of een keurmerkhouder nog altijd aan de eisen en normen voldoet. Zo niet, dan trekken wij het Keurmerk in. Omdat we niet eenmalig maar bij herhaling controleren, is de kwaliteit van het Keurmerk gewaarborgd. Bekijk hier hoe wij beoordelen.


Wilt u meepraten over het Keurmerk, of keurmerkhouders beoordelen? Dat kan hier. Bekijk ook de animatie over het Keurmerk onder aan deze pagina.

Goedgekeurd Keurmerk

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is in 2011 door de Raad voor Accreditatie beoordeeld met een 9,9 uit een maximum van 10. Een keurmerk met een hoog rapportcijfer is heel betrouwbaar: het is duidelijk welke beloften het keurmerk doet en wat de keurmerkeigenaar wel en niet doet om het keurmerk betrouwbaar te houden.