Wat hebt u aan het Keurmerk?

Het Keurmerk schrijft verzekeraars en gevolmachtigden kwaliteitsnormen voor en toetst deze, onder meer in thema-onderzoeken. Maar het Keurmerk doet meer voor zijn keurmerkhouders! Het Keurmerk deelt de kennis uit de thema-onderzoeken bijvoorbeeld met de keurmerkhouders tijdens speciale themabijeenkomsten

Toegevoegde waarde volgens keurmerkhouders

Drie keurmerkhouders verwoorden de toegevoegde waarden van het Keurmerk voor hun organisatie als volgt:

  • Frisse blik op klantgerichtheid
    'Hoe goed wij in het verleden onze klantbehoeften ook in kaart hebben gebracht, vanuit een ander perspectief was verdere verrijking mogelijk. Het Keurmerk heeft daartoe een nieuwe aanzet gegeven.' (Loyalis)
     
  • Kwaliteitswaarborg voor de complete organisatie
    'Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is een houvast om de klant centraal te stellen. De normen waarborgen de kwaliteit van de gehele organisatie. Daardoor beperkt het centraal stellen van de klant zich niet tot de operationele afdelingen. Het Keurmerk geeft ons een minimaal niveau van wat de klant van ons mag verwachten als het gaat om kwaliteit.'
    (Allianz Global Assistance)
     
  • Rapporteur van tekortkomingen
    'Door het Keurmerk werken we meer van buiten naar binnen: we doen bijvoorbeeld geen aannames meer over wat de klant denkt, maar toetsen wat hij daadwerkelijk vindt. De mystery calls en e-mails van het Keurmerk hebben bovendien een aantal tekortkomingen in onze telefooncentrale en webformulieren aan het licht gebracht. Deze hebben we daardoor snel kunnen oplossen.' (De Europeesche)
 

Themabijeenkomsten

De themabijeenkomsten van het Keurmerk organiseren we speciaal voor de keurmerkhouders. Deze bijeenkomsten gaan volledig over het onderwerp van een afgerond thema-onderzoek. Tijdens de bijeenkomst bespreken we de uitkomsten van het onderzoek, komen experts aan het woord over het thema en vertellen keurmerkhouders over hun aanpak. Daarnaast gaan keurmerkhouders in intervisiegroepen met elkaar in gesprek om van elkaars aanpak te leren.

Keurmerk positief uit keurmerkentoets

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is in 2011 door de Raad voor Accreditatie beoordeeld met een 9,9 uit een maximum van 10. Een keurmerk met een hoog rapportcijfer is heel betrouwbaar: het is duidelijk welke beloften het keurmerk doet en wat de keurmerkeigenaar wel en niet doet om het keurmerk betrouwbaar te houden.

De keurmerkhouders

Wilt u weten welke verzekeraars en gevolmachtigden het Keurmerk Klantgericht Verzekeren al hebben? Kijk dan op de overzichtspagina met alle keurmerkhouders.

Wilt u het Keurmerk aanvragen?

Iedere in Nederland geregistreerde verzekeraar of gevolmachtigde kan het Keurmerk aanvragen. Ga naar de pagina over de aanvraagprocedure voor meer informatie en het aanvraagformulier.