Weblog

Ron van Kesteren
directeur Stichting toetsing verzekeraars

Hoe klantgericht is de klantenservice?

Een poos geleden schreef ik een weblog over het bellen van de klantenservice van mijn tv-aanbieder en dat ik daar toch wel tegenop zag. Achteraf bleek het allemaal reuze mee te vallen: ik was best snel aan de beurt en ben goed en vriendelijk geholpen. Of verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren u net zo snel, vriendelijk en goed helpen, toetsen wij op dit moment bij alle keurmerkhouders.

Onderzoek naar klantcontact

Verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten goed bereikbaar zijn. Dat betekent dat zij de telefoon tijdig moeten opnemen en binnen de beloofde termijn moeten reageren op e-mails en brieven (ja, die bestaan nog!). Daarnaast willen we dat de verzekeraars duidelijk zijn over het proces van claimbehandeling. Dus: welke stappen doorloopt u als u een claim indient? Maar ook moeten zij u informeren over de schade-expert en de contra-expert. Daarover heb ik ook al eens een blog geschreven.

Uw ervaring

Hebt u goede ervaringen met de klantenservice van uw verzekeraar? Of is het u juist tegengevallen? Ik hoor het graag van u via info@keurmerkverzekeraars.nl. Wij kunnen uw ervaring dan meenemen in ons onderzoek. Ons onderzoeksrapport verschijnt overigens komend najaar.