Beoordeling letselschadebehandeling bij verzekeraars
Aansprakelijkheidsverzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten kunnen aantonen dat zij klantgericht werken op specifieke letselschade-onderwerpen. Stichting Personenschade Instituut Verzekeraars (PIV) toetst verzekeraars hierop, speciaal voor de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). Stv-directeur Ron van Kesteren vertelt in het PIV Bulletin over deze beoordeling.
Belangrijke toets
“Letselschadebehandeling is belangrijk. Het raakt klanten direct en dus is er alle reden om daar goed op in te zetten. Natuurlijk kijken we goed naar alle normen, maar (…) het is bijvoorbeeld eenvoudiger na te gaan of een verzekeraar productwijzers op zijn website heeft geplaatst dan te toetsen of een verzekeraar zich op een goede manier aan de Gedragscode Behandeling Letselschade houdt. Daarom beoordelen wij dat niet zelf, maar laten we het PIV dat doen.”
Bron: PIV Bulletin 1, januari 2012, p.10-12
Download het volledige artikel.
Meer nieuws
- Son en OVZ geen keurmerkhouder meer
- Agis en TakeCareNow! verliezen Keurmerk Klantgericht Verzekeren
- De Europeesche slaagt weer voor het Keurmerk
- Feiten en cijfers eerste helft 2013 bekend
- ZLM en OOM opnieuw geslaagd voor het Keurmerk
- Ardanta en Onderlingehulp verliezen Keurmerk Klantgericht Verzekeren
- Polis Direct en Monuta verlengen Keurmerk