Beoordeling letselschadebehandeling bij verzekeraars
Aansprakelijkheidsverzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren moeten kunnen aantonen dat zij klantgericht werken op specifieke letselschade-onderwerpen. Stichting Personenschade Instituut Verzekeraars (PIV) toetst verzekeraars hierop, speciaal voor de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). Stv-directeur Ron van Kesteren vertelt in het PIV Bulletin over deze beoordeling.
Belangrijke toets
“Letselschadebehandeling is belangrijk. Het raakt klanten direct en dus is er alle reden om daar goed op in te zetten. Natuurlijk kijken we goed naar alle normen, maar (…) het is bijvoorbeeld eenvoudiger na te gaan of een verzekeraar productwijzers op zijn website heeft geplaatst dan te toetsen of een verzekeraar zich op een goede manier aan de Gedragscode Behandeling Letselschade houdt. Daarom beoordelen wij dat niet zelf, maar laten we het PIV dat doen.”
Bron: PIV Bulletin 1, januari 2012, p.10-12
Download het volledige artikel.
Meer nieuws
- Befine succesvol de tweede keuring door!
- Bovemij stopt met samenwerking Keurmerk Klantgericht Verzekeren
- Twee nieuwe leden commissie van advies
- Prestaties verzekeraars in beeld
- Themabijeenkomst over klachten een succes!
- Keurmerkhouders moeten de kloof tussen klachtenbeleid en praktijk dichten
- Schrijf u in voor de themabijeenkomst klachten