Bovemij stopt met samenwerking Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Per 1 september 2016 stopt Bovemij met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren voor haar BOVAG Autoverzekering. De consumententak van Bovemij was zes jaar geleden een van de eerste partijen die zich verbond aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Interne organisatie op orde

Bovemij geeft aan dat het Keurmerk Bovemij in de afgelopen zes jaar heeft gestimuleerd om aan alle normen over klantinformatie, dienstverlening, bereikbaarheid, klanttevredenheid en het kwaliteitsbeleid van verzekeraars te voldoen. Het heeft Bovemij daarmee geholpen de interne organisatie rondom de BOVAG Autoverzekering goed voor elkaar te hebben.

Business units

Het afgelopen jaar heeft Bovemij zijn business units Bedrijfsverzekeringen en Particuliere verzekeringen samengevoegd. Remi Viellevoye, directeur Operatie bij Bovemij: ‘Voor de business unit Bedrijfsverzekeringen beschikten we niet over het Keurmerk, dus hebben wij de samenwerking met het Keurmerk tegen het licht gehouden. We hebben ervoor gekozen om ons te gaan richten op directe klantfeedback.’

Toekomst

Viellevoye sluit niet uit dat het bedrijf in de toekomst terugkomt bij het Keurmerk. Ron van Kesteren, directeur van Stichting toetsing verzekeraars: ‘Wij vinden het uiteraard jammer dat Bovemij voor het label BOVAG Autoverzekering stopt met het Keurmerk. Maar Bovemij is natuurlijk altijd van harte welkom om zich opnieuw te laten toetsen op de keurmerknormen.’