Consumenten meer betrekken bij Keurmerk Klantgericht Verzekeren

overhandiging_klein.jpg

Vandaag presenteerde de Stichting toetsing verzekeraars (Stv) haar jaarverslag aan de voorzitter van de Tweede Kamercommissie Financiën, Ineke Dezentjé Hamming. Stv geeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uit. In het jaarverslag reageren onder meer de Consumentenbond en AFM op de plannen van Stv. “De reacties op onze visie sterken ons in de gedachte dat we op de goede weg zijn”, aldus Stv-voorzitter Ieke van den Burg.

Herstel vertrouwen
Politiek, Consumentenbond en AFM vinden dat Stv en het KKV een goede eerste stap hebben gezet om verzekeraars meer klantgericht te laten werken. Maar er is meer nodig: verzekeraars moeten voldoen aan de steeds strenger wordende normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Het Keurmerk moet bovendien zichtbaarder worden bij consumenten en de Stichting moet onafhankelijk en streng optreden waar nodig.

Consumenten meer betrekken
Geïnterviewden zijn positief over het idee om consumenten meer te betrekken bij de beoordeling van klantgerichtheid bij verzekeraars. Stv-directeur Ron van Kesteren: “Het gaat er tenslotte niet om dat wij vinden dat een verzekeraar de telefoon snel genoeg opneemt of dat een brief goed leesbaar is. Het gaat erom dat klanten dat zo ervaren.”

Jaarverslag lezen?
U kunt het volledige jaarverslag hier downloaden. Wilt u een papieren versie? Stuur dan een e-mail naar info@keurmerkverzekeraars.nl. Vermeld in uw e-mail uw postadres en hoeveel exemplaren u wilt ontvangen.