Start thema-onderzoek Informatieverstrekking

In februari 2020 starten we met het thema-onderzoek Informatieverstrekking. Het normenkader hiervoor hebben keurmerkhouders en de overige G5-verzekeraars inmiddels ontvangen en staat hier op de website. 

Reikwijdte onderzoek

In het thema-onderzoek Informatieverstrekking onderzoeken we wat het beleid is van de verzekeraar voor het uitvoeren van klantreizen en ander klantonderzoek om de productcommunicatie te laten voldoen aan drie belangrijke eisen: goed vindbaar, begrijpelijk, transparant en evenwichtig. We kijken ook hoe de verzekeraar het PARP-proces inzet om te komen tot een goede klantcommunicatie. Tenslotte besteden we aandacht aan de maatregelen die de verzekeraar heeft genomen om ervoor te zorgen dat de medewerkers met klantcontact communiceren met de klant in heldere taal.

Benchmark

Wij ronden dit thema-onderzoek weer af met een themarapportage en een benchmark. De benchmark geeft aan hoe alle keurmerkhouders presteren op de onderdelen van het thema-onderzoek. Bij het thema-onderzoek Informatieverstrekking gaat het om de score op de volgende vier onderwerpen:

  • Beleid
  • Praktijk: oriënteren op een verzekering
  • Praktijk: afsluiten van een verzekering
  • Leren en verbeteren

Na de zomer zullen wij de overkoepelende themarapportage publiceren. Van de G5-verzekeraars en hun verschillende merken publiceren we dan ook de scores.