Twee verzekeraars met Keurmerk winnen award

Twee verzekeraars met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren hebben de Customer Centric DNA Award 2012 gewonnen in de branches verzekeren en zorgverzekeren. Verzekeraars Ditzo en CZ kregen de award op 10 mei overhandigd. De awards gaan naar bedrijven die de klant centraal zetten in hun klantcontact. TNS NIPO heeft de customer centricity van bedrijven in tien verschillende branches onderzocht met klantevaluaties.

Conclusie
Een interessante uitkomst van het onderzoek is dat klanten een consistent niveau van dienstverlening willen vanaf de informatie-aanvraag tot en met de nazorg van de verkoop. Een uitstekende service bij de productverkoop en een matige bij een claimafhandeling wordt dus niet gewaardeerd. Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren helpt verzekeraars een constante kwaliteit van dienstverlening te waarborgen.

Onderzoekselementen
TNS NIPO heeft onder meer gekeken naar proces- en medewerkersperformance, consistentie van de dienstverlening, mond-tot-mond aanbevelingen en vertrouwen. Kijk voor meer informatie op www.customercentricdna.nl.