Unigarant niet langer keurmerkhouder

Per 1 januari 2016 stopt verzekeraar Unigarant met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Wij respecteren dit besluit, maar vinden het uiteraard jammer. Unigarant geeft aan dat het zich wil richten op feedback van zijn eigen klanten. Keurmerkhouders tonen met het Keurmerk Klantgericht Verzekeren aan dat zij op uiteenlopende onderwerpen klantgericht werken. Uiteraard blijft het Keurmerk zich met ruim veertig verzekeraars inzetten voor meer klantgerichtheid in de verzekeringsbranche.

Onafhankelijk kwaliteitsinstituut

Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is het Keurmerk waarmee verzekeraars en gevolmachtigden aantonen dat zij klantgericht werken op uiteenlopende onderwerpen. De onafhankelijke stichting toetst daarvoor regelmatig de keurmerkhouders. Het Keurmerk houdt de keurmerkhouders bijvoorbeeld scherp met mystery calling en mailing om te toetsen of zij zich aan hun eigen reactietermijnen houden. Ook toetst het Keurmerk of de informatie van keurmerkhouders op de website, in brochures en polisvoorwaarden duidelijk en eerlijk is, hoe de keurmerkhouder omgaat met klachten en wat zij doen met de uitkomsten van klanttevredenheidsonderzoeken.