In deze nieuwsbrief

  • Samenwerking Keurmerk Klantgericht Verzekeren en Gouden Oor een feit
  • Bijeenkomsten over nieuwe handboek en thema Claimafhandeling een succes
  • Save the date: 8 maart themabijeenkomst Kwaliteit

Samenwerking Keurmerk Klantgericht Verzekeren en Gouden Oor een feit

Wij hebben met Stichting Gouden Oor een samenwerkingsovereenkomst getekend. Dit betekent dat wij nu ook keurmerkhouders kunnen toetsen aan de Gouden Oor Standaard. Uiteraard alleen als zij dat willen. Deze standaard is de inspiratie geweest voor de AFM-Dashboardmodule Klacht- en feedbackmanagement; één van de modules die wij voortaan toetsen. Bij het onderzoek over het thema Klacht- en feedbackmanagement kunnen we keurmerkhouders die dat willen, toetsen aan de Gouden Oor Standaard.

Efficiënt en waardevol

Met het Gouden Oor kunnen keurmerkhouders zich verder ontwikkelen in klantbeleving en de stem van de klant verder integreren in hun organisatie. In het thema-onderzoek Klacht- en feedbackmanagent nemen we een groot deel van de Gouden Oor-eisen mee. En voor de keurmerkhouders die dat willen, breiden we het thema-onderzoek uit met een audit op basis van de Gouden Oor Standaard. Zo kan een keurmerkhouder op efficiënte wijze de Gouden Oor Erkenning behalen.

Erkend toetsingsinstituut

Sinds 2004 helpt Stichting Gouden Oor organisaties om maximaal te luisteren naar en gehoor te geven aan hun klanten. Stichting Gouden Oor heeft Stv geaccrediteerd om audits uit te voeren op basis van de Standaard.

Vervolg

Wij zullen keurmerkhouders in het voorjaar nader informeren over de procedure en de kosten voor de Gouden Oor Erkenning, als zij daarvoor interesse hebben.


Bijeenkomsten over nieuwe handboek en thema Claimafhandeling een succes

Onlangs organiseerden wij drie bijeenkomsten over het nieuwe keurmerkhandboek en het thema-onderzoek Claimafhandeling. Tijdens de bijeenkomsten hebben wij het handboek en het thema Claimafhandeling nader toegelicht en konden de aanwezigen hun vragen stellen. De deadline voor het aanleveren van de stukken voor het thema Claimafhandeling is vrijdag 19 januari.

Vragen?

Hebt u nog vragen over de invulling van de kernwaarden? Komt u er niet uit met de keurmerknormen? Wij helpen u graag. Neem dus vooral contact met ons op via info@keurmerkverzekeraars.nl of op 070 - 750 82 15.


Save the date: 8 maart themabijeenkomst Kwaliteit

Op donderdag 8 maart organiseren wij in de middag een bijeenkomst over het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering. Keurmerkhouder ARAG in Leusden is deze editie gastheer.

Programma

Momenteel werken wij nog aan het programma van de middag. Uiteraard zullen wij de uitkomsten van ons thema-onderzoek weer met u delen. Daarnaast komen verschillende andere sprekers aan het woord over dit thema.

Meer informatie volgt

Houd de volgende nieuwsbrieven in de gaten voor meer informatie over het programma en om u aan te melden.